Klantcoördinator Rosanne Blaauw
“Wij bieden aandacht, een luisterend oor én de zorg die nodig is”
“Senioren willen het liefst zo lang mogelijk thuis in hun vertrouwde omgeving blijven. Daarbij ondersteunen Home Instead Zwolle met niet medische thuiszorg op maat in de regio Zwolle. Oprechte aandacht, praktische ondersteuning en persoonlijke verzorging staan centraal in onze zorgorganisatie. Tijdens een intakegesprek, zetten we samen op een rij wat de wensen en behoeften zijn. Vervolgens zoeken we daar een passende CAREGiver bij.”
Klantcoördinator Rosanne Blaauw vormt met de service-coordinator het supportteam van Home Instead Zwolle. “De band tussen CAREGiver en klant is heel belangrijk. Als die klik er is, ontstaat al snel een vertrouwensband. In mijn werk als HBO-V verpleegkundige in het UMC in Utrecht en Gelre Ziekenhuis Apeldoorn, heb ik altijd de kwaliteit van zorg en leven belangrijk gevonden. Bij ons is dat een van de kernwaarden en daarom voelt deze baan als een logische vervolgstap. Dit zijn ook mijn persoonlijke waarden. Met aandacht, een luisterend oor én de zorg die nodig is. Het is zo belangrijk om gehoord en gezien worden. In de reguliere zorg is daar niet altijd tijd voor en dat is heel begrijpelijk. Maar ik heb in het ziekenhuis meerdere keren ervaren, dat ik graag meer ruimte zou willen hebben voor een patiënt. Dat je naast de zorg extra aandacht kunt geven. Mijn oma heeft de ziekte van Parkinson en krijgt thuiszorg. Ze is van een generatie, die al snel zegt: ‘het is goed zo’. Home Instead werkt op een manier, die ik haar ook zo gun.”
CAREGivers met levenservaring
Het werk van een CAREGiver is heel breed. Persoonlijke verzorging als aankleden, douchen en in bad gaan. Verder samen boodschappen doen, koken, licht huishoudelijk werk maar ook een wandeling en ruimte voor een fijn gesprek. Rosanne: “Op dit moment voeren we gesprekken met sollicitanten om als CAREGiver te starten. Een zorgachtergrond is niet nodig, wel vragen we flexibiliteit en vooral mensenkennis. Het team CAREGivers van onze vestiging in Apeldoorn, bestaat uit vijftig- en zestigplussers met de nodige levenservaring. Vaak hebben ze een achtergrond als mantelzorger bijvoorbeeld voor hun eigen ouders.”
Vergoeding van de zorg
“De ondersteunende zorg die we leveren varieert van één uur per week tot 24 uur per dag. In veel gevallen wordt deze zorg vergoed vanuit Wmo, Zvw of Wlz. Het is vaak een doolhof om erachter te komen op welke vergoedingen je aanspraak kunt maken. Wij helpen daarbij.
We werken samen met casemanagers en mantelzorgmakelaars. Zij brengen bijvoorbeeld snel in kaart welke indicaties kunnen worden aangevraagd voor vergoeding van de zorg.”
Bereikbaarheid
“Zodra we contact hebben met de klant, partner of andere mantelzorgers, merken we in veel gevallen hoe hoog de nood is. Dat ze vaak al lange tijd op hun tenen lopen. Wij zijn 24/7 bereikbaar en als er een zorgaanvraag wordt gedaan, proberen we dat binnen een paar uur tot uiterlijk een dag geregeld te hebben. Is het in te plannen, dan blijft een CAREGiver al na de intake. Door de korte lijnen, kan de zorg snel aangepast worden als de situatie daarom vraagt. De fijne samenwerking met andere zorginstanties is daarbij essentieel. Het is heel mooi om te zien, wat we met Home Instead kunnen betekenen voor de ander.”
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.