CAREGiver coördinator Corinne
Sinds wanneer werk je bij Home Instead?
In november 2018 ben ik gestart als CAREGiver coördinator bij het klantteam in Wijchen. Het team was net gestart op een nieuwe eigen locatie en ik zit er nog steeds met veel plezier. In mijn loopbaan heb ik altijd binnen de HR gewerkt. Ik heb gewerkt als personeelsfunctionaris binnen een farmaceutisch bedrijf en binnen de logistiek, maar nog nooit binnen de zorg. Bij Home Instead sta ik er middenin, dat maakt het bijzonder. Je staat niet aan de zijlijn leidinggevenden te adviseren maar zorgt samen met het team voor de juiste zorg en ondersteuning. Je matcht de juiste CAREGiver aan de klant, je begeleidt de medewerkers, en samen met het team zorg je er voor dat alles goed geregeld is. Wanneer er een specifieke situatie is met een klant dan bespreekt de klantcoördinator die casus met de CAREGiver. Heeft het te maken met gedrag, communicatie of samenwerking binnen een team, dan betrekt men mij erbij. Samen zorgen we dat de CAREGiver op de juiste plek zit, maar zich ook gehoord voelt. Als iemand met plezier naar het werk gaat dan werkt het twee kanten uit, dat komt ten goede aan de dienstverlening naar de klanten.
Werken bij Home Instead kwam op mijn pad. Ik was zelf helemaal klaar met targets en KPI’s, of ‘Hoe kan een product zo snel mogelijk, zo veel mogelijk, zo efficiënt mogelijk ...’. Dat is hier echt anders. Hier gaat het om de aandacht, de kwaliteit, de voldoening, de passie. Dat is echt leuk! Het is makkelijker om mensen in dit werk te motiveren en te coachen. Dat is echt wel anders in de logistiek. Ik wist niet dat dit soort werk bestond, maar het kwam op mijn pad en het is uniek om er zo middenin te staan.
Wat doe jij tijdens een werkdag bij Home Instead?
Je houdt contact met zieke medewerkers, voert voortgangsgesprekken en sollicitatiegesprekken, informeert de planning en Klant Coördinatoren van je klantteam, neemt de mail door. Wekelijks hebben we een overleg met het klantteam, waarin we de aanvragen van klanten bespreken, maar ook personele zaken. Belangrijk ook is om te weten hoe de agenda van je collega’s van het klant team eruitziet, wie heeft hulp nodig en wat staat er op de planning komende periode? Wie neemt er afscheid, welke nieuwe collega(‘s) starten er?
Het is een fijn team in Wijchen: je bent bijna nooit alleen op kantoor, er is altijd wel iemand van de planning of een klantcoördinator. Sollicitanten kunnen dan ook na een gesprek direct al kennis maken met het team. Het werkt prettiger als je iemand al even gezien en gesproken hebt. Dat is ook de reden dat we een paar keer per jaar medewerkersbijeenkomsten organiseren. Helaas gooide covid de afgelopen periode roet in het eten en moesten we zelfs op het laatste moment de Sante Claus Drive Thru annuleren. Hopelijk kunnen we elkaar binnenkort wel weer ontmoeten.
Het voelt als een warm bad, iedereen is zo hartelijk en geïnteresseerd in elkaar.
Als er iets is krijg je van iedereen berichtjes. Ook als je in het kantoor in Nijmegen komt dan weten ze wat er speelt. Dat is wel uniek, dat ben ik nog niet tegen gekomen bij andere organisaties.
Wat heb je meegemaakt en zal je nooit meer vergeten?
Ik geniet enorm van de verhalen van de medewerkers. Daarom vind ik het voeren van voortgangsgesprekken ook ik zo leuk.
Laatst hadden we een aanvraag voor een klant ontvangen die vroeger een boerderij had gehad met melkkoeien, kippen, geiten en paarden en nog steeds geiten, kippen en koeien had die hem toebehoorde. Door zijn dementie had hij ondersteuning en begeleiding nodig en zochten we een CAREGiver die het niet erg vond om “vies” te worden en met overall en laarzen aan samen met de klant de dieren wilde verzorgen. Op onze oproep reageerde een CAREGiver die blijkbaar vroeger op een boerderij gewoond had en het helemaal geweldig vond, een topmatch!
Een ander leuk verhaal is van een CAREGiver met 2 klanten. Beide dames hielden van dansen. De CAREGiver had gehoord van haar Zumba lerares dat ze ook een Zumba groep had speciaal voor senioren. Ze polste eerste de ene dame of ze mee wilde doen en toen de andere, en ging toen met beide dames naar Zumba les. Ze keken even de kat uit de boom maar zijn toen toch lekker aan het dansen gegaan.
Wat doe je naast je werk?
Ik woon met mijn man, mijn zoon (20), mijn dochter (18) en onze hond Zoë (klein eigenwijs oud jack russeltje) in Wijchen. In mijn vrijetijd gaan we er veel op uit. Ik houd van wandelen met de hond en ga graag fietsen. We zijn thuis allemaal best wel sportief, ik doe ook fitness en Zumba. Ik vind het ook heerlijk om op vakantie te gaan of een weekendje weg. Met vrienden hebben we een eetclubje. Samen gaan we ook naar concerteren zoals Amstel Live en Concert at Sea. De carnaval is bij ons vaste prik. Wij deden ook altijd mee aan de optocht in Wijchen.
Wat raad je een nieuwe collega aan?
Ben lekker jezelf, stel je open en leer de mensen kennen. Alle ideeën zijn welkom, niets is te gek we denken graag met je mee. Voel je welkom! Er wordt van hoog naar laag naar je geluisterd, ieders mening doet er toe en is belangrijk. Je kan je helemaal uitleven in je functie en jezelf ontwikkelen. Waar word jij blij van? Waar wordt de klant blij van? Hier oog voor hebben, dat zit wel in de haarvaten. Home Instead is heel divers qua leeftijd, qua herkomst en niet iedereen komt uit de zorg, maar één ding hebben we met elkaar gemeen: iedereen is hier intrinsiek gemotiveerd.