Home Instead Thuisservice Waterland vergroot zelfstandigheid senioren

Terug naar overzicht

Zorgverleners (CAREGivers) van Home Instead Thuisservice Waterland bieden senioren gewenste en persoonlijke ondersteuning in hun vertrouwde thuisomgeving.

(PERSBERICHT)

Purmerend – Op 15 juli 2018 starten Janneke en Bas Leijden van Amstel een eigen Home Instead Thuisservice vestiging voor senioren in de regio Waterland. De kern van het Home Instead concept is persoonlijke aandacht die, met deze nieuwe vestiging, wordt geleverd aan senioren in de gemeenten Purmerend, Beemster, Edam-Volendam, Landsmeer, Waterland en Wormerland. CAREGivers van Home Instead Thuisservice zorgen ervoor dat senioren zo lang mogelijk zelfstandig, gezond en onafhankelijk in hun vertrouwde thuisomgeving kunnen blijven wonen. De vestiging van Janneke en Bas Leijden van Amstel is de 23e vestiging van Home Instead in Nederland.

CAREGivers (zorgverleners) van Home Instead Thuisservice bieden ‘metgezelschap’, hulp in & om huis en persoonlijke verzorging. De ondersteuning die wordt verleend is aangepast aan de persoonlijke behoefte en afgestemd op de specifieke individuele wensen van de klant en zijn of haar omgeving. Daarnaast bieden zij ook meer intensieve ondersteuning in de laatste levensfase, begeleiding bij dementie en andere chronische aandoeningen.

Eigen onderneming

Janneke vertelt: “Je gunt het toch iedereen om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen, ook als dagelijkse dingen niet meer vanzelf gaan. Mijn oma wil het liefst ook zo lang mogelijk met ondersteuning in haar eigen huis blijven wonen. Daar voelt zij zich thuis en daar liggen al haar herinneringen. Dankzij Home Instead Thuisservice Waterland is dit voor veel mensen mogelijk en zijn wij van toegevoegde waarde. Daarom ben ik in de regio Waterland gestart met de dienstverlening van Home Instead Thuisservice.”Liefdevolle professionele zorgondersteuning naar behoefte van de senior, dat is waar het bij Home Instead om gaat. Met vaste CAREGivers betekenisvolle relaties met de klant opbouwen en zorgen dat zelfstandig wonen mogelijk blijft.

Welbevinden

“Zo ondersteunen wij niet alleen de klant, maar ook de dierbare naasten. Ons doel is om het welbevinden van de klant te vergroten. Ik vind het daarom belangrijk dat de klant zelf bepaalt hoe wij hen kunnen ondersteunen. Onze dienstverlening gaat uit van de persoonlijke wensen van de klanten. Zij bepalen welke ondersteuning nodig is, op het gewenste moment en door de CAREGiver die zij zelf willen.Wij zijn er voor u! Van 1 uur per week tot 24 uur per dag, 7 dagen in de week.”

Zo lang mogelijk thuis

Uit onderzoek blijkt dat zowel de thuis- als uitwonenden betere zorg willen. Meer persoonlijke en langdurige aandacht, zorg op het moment dat het hen uitkomt én een eigen inbreng over de zorg die ze nodig hebben. Om de kosten van zorg terug te dringen zet de overheid sterk in op het zo veel en zo lang mogelijk thuis laten wonen van ouderen. Verzorgings- en verpleeghuizen verdwijnen grotendeels; alleen senioren met een hoge zorgvraagindicatie komen nog voor dergelijke opvang in aanmerking.

Home Instead Thuisservice

Home Instead Thuisservice is een niet-medische dienstverlener voor senioren. Home Instead Thuisservice Nederland maakt onderdeel uit van Home Instead Senior Care, ’s werelds grootste dienstverlener op dit gebied en actief lid van the World Dementia Council. Ruim 65.000 professioneel getrainde CAREGivers in veertien landen verlenen jaarlijks ruim 50 miljoen uur dienstverlening aan (voornamelijk) ouderen. Home Instead Thuisservice Nederland heeft 23 vestigingen waarvan twee eigen en 21 franchise.

_________________________________________________________________________________
Noot voor de redactie:Wilt u meer informatie of beeldmateriaal ontvangen, dan kunt u contact opnemen met Janneke Leijden van Amstel via 0299 31 62 07 of 06 39 34 63 65 of mailen naar info.waterland@homeinstead.nl