Goed werkgeverschap Den Haag

Terug naar overzicht

De belangrijkste schakel binnen onze organisatie. Dat zijn de medewerkers! Verspreid over het hele land zetten ruim 3.000 medewerkers zich in om het leven van senioren thuis veiliger en comfortabeler te maken. Wij geloven dat succes begint bij goed werkgeverschap en werkplezier. Dat je kunt werken in een fijne omgeving waar in je je gewaardeerd en ondersteund voelt. Maar wat maakt een omgeving prettig? En wat is er nodig om als medewerker de juiste waardering en ondersteuning te ontvangen? In onze rubriek ‘Onze visie op goed werkgeverschap’ vertellen lokale vestigingen over hoe zij de verbinding maken en houden met de medewerkers. Geven zij hun kijk op goed werkgeverschap en lichten ze uit wat de kracht is van persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Werkomgeving

Hoe zou je jullie team van CAREGivers en Supportteammedewerkers in Den Haag omschrijven?

"Bij Home Instead Den Haag hebben we een toegewijd team van CAREGivers en Supportteammedewerkers met een sterke klantgerichte instelling. CAREGivers en het supportteam werken nauw samen, samen zijn zij echt een team. We zetten ons gezamenlijk in om de klanten op de best mogelijke manier te ondersteunen. Ons team streeft ernaar om de individuele behoeften van elke klant te begrijpen en te vervullen, met een focus op het leveren van persoonlijke zorg thuis. Door nauw samen te werken en met elkaar te communiceren, creëren we een omgeving waarin elke klant de aandacht en zorg krijgt die ze verdienen."

Hoe zou je de sfeer op de vestiging omschrijving?

“Een sfeer van gedrevenheid, waarbij plezier en humor een belangrijke rol spelen.”

Werkplezier

Wat is de definitie van werkplezier volgens jullie?

“Werkplezier is wanneer je kunt doen wat je leuk vindt en wanneer je de ruimte krijgt om dat te kunnen doen waar je zo gepassioneerd over bent. We gaan daarbij uit van ieders kracht en we geloven in de kracht van humor. Kunnen genieten van wat we doen en het ervaren van voldoening. Dat is werkplezier!”

Wat maakt jullie vestiging zo leuk om voor te werken?
“Waarschijnlijk omdat we veel plezier hebben met elkaar en heel duidelijk het verschil weten te maken voor onze klanten thuis. Het werk is daardoor erg betekenisvol.”

Waarom is het zo belangrijk om de focus niet alleen op de klant maar ook op de medewerker te leggen?

"We stellen niet alleen de klant, maar ook de medewerker centraal. Gelukkige medewerkers vormen de basis voor het creëren van gelukkige klanten. We weten dat tevreden en gemotiveerde medewerkers in staat zijn om de best mogelijke zorg thuis te bieden. Door te investeren in het welzijn en de tevredenheid van onze medewerkers, bouwen we een sterke basis voor het succes van onze klantrelaties."

Verbinding
De kracht van verbinding. Waarom is het zo belangrijk om deze met de CAREGivers en Supportteammedewerkers te maken en te behouden? En hoe doen jullie dat?

“Elkaar goed begrijpen. Ook waarom we de dingen doen zoals we die doen. Daarnaast begrip tonen voor de ander. We laten merken dat we om elkaar geven.”

Wat is de verbindende rol van het Supportteam voor de CAREGiver?

"Het Supportteam speelt een verbindende rol voor de CAREGivers door oog te hebben voor hun behoeften en altijd klaar te staan voor hen. De CAREGivers zijn degenen die onze dienstverlening daadwerkelijk mogelijk maken. Het Supportteam zorgt voor de nodige ondersteuning, begeleiding en beschikbaarheid, waardoor CAREGivers hun werk effectief en met vertrouwen kunnen uitvoeren. Samen vormen we een hecht team dat zich inzet voor het bieden van persoonlijke zorg aan onze klanten thuis."

Feedback

Hoe zorgen jullie ervoor dat de CAREGivers en Supportteammedewerkers medewerker zich gehoord voelen? 

We hebben een open cultuur, de deur staat altijd open.”

Op welke manier creëren jullie een veilige omgeving om feedback te geven?

 “De mening van elke medewerker is belangrijk, daarom vragen we actief om feedback. We proberen goed voor elkaar te zijn en naar elkaar om te kijken.”

Waardering

Hoe laten jullie zien dat de CAREGivers en het Supportteam gewaardeerd worden? “Complimenten geven en ontvangen is belangrijk. Hoe leuk is het om uit te spreken wanneer de dingen goed gaan! Dat je trots bent op de ander, blij bent dat iemand aan boord is en onderdeel is van het team.”

Waarderen jullie de medewerker met specifieke secundaire arbeidsvoorwaarden? Zo ja welke?

Wanneer medewerkers een klant of een medewerker aan ons binden, kennen we hiervoor een bonus toe. Zo erkennen en belonen we het meedenken en aandragen van nieuwe medewerkers en klanten.”

Opleiding

De trainingen geven het vertrouwen om vanaf de start zelfverzekerd aan de slag te gaan. Waarom is dit zo belangrijk?

"De trainingen bieden medewerkers de juiste handvatten om met vertrouwen zelfverzekerd en getraind aan de slag te kunnen.

Het is belangrijk dat medewerkers het vertrouwen hebben in hun eigen kunnen. En zelfverzekerd hetgeen ze geleerd hebben toe passen tijdens de ondersteuning. Zodat elke medewerker het verschil kan maken bij de senior thuis.”

Home Instead is specialist op het gebied van dementie. Zo bieden we de Alzheimer CARE Trainingen aan. Kunnen jullie uitleggen waarom deze training de juiste handvatten biedt aan de CAREGiver om met vertrouwen aan de slag te gaan bij senioren thuis?

"O.a. de Alzheimer CARE Trainingen maken ons specialist op het gebied van dementie. Deze training biedt de CAREGivers niet alleen de juiste handvatten om met vertrouwen senioren met dementie te ondersteunen, maar leert hen ook begrijpen waar bepaald gedrag binnen dementie vandaan komt. Door inzicht te krijgen in de oorzaken achter specifiek gedrag sluit onze zorg beter aan bij mensen met dementie. We geven praktische tips bij uitdagende situaties. Vanuit Home Instead laten we de regie altijd bij de senior.”

Wil je zelf ook met vertrouwen hét verschil kunnen maken bij senioren thuis bij jou in de buurt? Bekijk hier het vacature overzicht.

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.