Digitaal contact via Memory Lane
April 2020
Zeker voor senioren is het belangrijk om tijdens de coronacrisis zo min mogelijk fysieke contacten te hebben om besmetting te voorkomen. Maar Home Instead Thuisservice weet ook dat contacten met kinderen, kleinkinderen, vrienden en andere naasten voor senioren juist in deze tijd van grote waarde zijn en steun bieden. Alle cliënten van Home Instead Thuisservice krijgen daarom nu de mogelijk om Memory Lane een jaar gratis te proberen. Hiermee kunnen zij onder meer beeldbellen.
Elles Goedhart, directeur van Home Instead Haaglanden Zuid & Oost in Rijswijk: ‘Wat mij opvalt is dat ik overal ‘sociale distance’ hoor. Ik zou willen pleiten voor een andere woordcombinatie, namelijk ‘physical distance’. Met sociale distance insinueer je dat er minder sociaal contact zou zijn. Terwijl de uitdaging is om nu een andere vorm van contact te bedenken, met 1,5 meter fysieke afstand.’
De Memory Lane is hier een handig hulpmiddel voor. Het is een gebruiksvriendelijke tablet gericht op senioren, als opvolger van de reeds bekende Dementia-App. Naast beeldbellen is het onder meer mogelijk om foto’s te ontvangen en een agenda in te stellen met herinneringen. Via het aanraakscherm kan de Memory Lane eenvoudig worden bediend. Het werkt op WiFi of via een simkaart. Zo kan er simpel en snel contact worden gemaakt met familie en vrienden, maar ook met de CAREGiver van Home Instead Thuisservice.
Meneer Visser uit Rijswijk helpt zijn vrouw (90) op weg met de Memory Lane. Mevrouw is cliënt van Home Instead Thuisservice Zuid & Oost. Zij heeft dementie. Samen kunnen ze op deze manier contact onderhouden met de familie.
Gerelateerde berichten
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.