Dag van de thuiszorg
Het is vandaag ‘de dag van de thuiszorg’! Een moment om samen stil te staan bij onze dienstverlening. Want wat zijn we trots! Op onze senioren die ons het vertrouwen geven om het leven thuis zo veilig en comfortabel mogelijk te maken. Op onze medewerkers die zich iedere dag met hart en ziel inzetten om op de gewenste tijd persoonlijke ondersteuning thuis te bieden. En op de mantelzorgers, die in vaak moeilijke omstandigheden, de eerste stap weten te zetten. Vanuit de visie dat ouderenzorg anders moet en anders kan is Home Instead opgericht. Dit lukt door als organisatie anders te denken, anders te zijn en tegen de stroom in te gaan. Benieuwd hoe we dit doen? We leggen het je graag uit aan de hand van onze 5 klantbeloftes!
Aandacht
We zijn geïnteresseerd en hebben begrip voor elke situatie. U kunt zichzelf zijn en even leunen op iemand die er echt voor u is, als senior maar ook als mantelzorger.
Wij zien het tonen van begrip en oprechte interesse als de basis van elk contact. Door te luisteren en onze klanten te observeren zijn we in staat om de wensen duidelijk in kaart te brengen en boven verwachting te reageren en te handelen.
Vanuit Home Instead wordt er echt gekeken naar de senior. Naar het karakter en het levensverhaal. Aan de hand daarvan zoekt de klantcoördinator naar de juiste match tussen klant en CAREGiver. Vaste gezichten op een vast tijdstip, dat sprak me aan. – Quote van mantelzorger Peter Wezenbeek
Match
We zoeken samen een CAREGiver die bij u past. U bouwt een band op met een vast en vertrouwd gezicht.
Onze CAREGivers geven u als senior maar ook u als familie meer vertrouwen in het leven thuis, ook wanneer de situatie lastiger is bij bijvoorbeeld dementie.
“Mijn vader is altijd boer geweest. CAREGiver Oscar neemt hem even mee terug in de tijd. Samen klussen ze in de tuin en kletsen ze over vroeger. Of ze duiken de keuken in om te koken. De CAREGiver betrekt mijn vader bij deze activiteit door bijvoorbeeld samen de aardappels te schillen.” – Quote van mantelzorger Sophie
Tijd
We komen op tijd, nemen de tijd en staan 24/7 voor u klaar. Uw CAREGiver is er op het tijdstip wanneer dit voor ú het beste uitkomt.
Niet voor niets zeggen we; een klok kun je kopen, tijd niet. De tijd voor iemand nemen is het kostbaarste dat je voor iemand kunt doen. Een wederzijdse relatie ontstaat door tijd te geven en samen tijd door te brengen. Onze CAREGivers nemen de tijd om op het gewenste moment aan de klant ondersteuning te bieden. Daardoor is onze dienstverlening persoonsgericht in plaats van taakgericht.
“Wanneer ik ’s ochtends aankom vraag ik eerst hoe mevrouw of meneer geslapen heeft. ‘Heb je wakker gelegen? Hoe komt dat?’ zijn vragen die ik dan stel. Zo kan de klant eerst zijn of haar verhaal kwijt, dat vind ik heel belangrijk. We hebben geen haast.” – Quote van CAREGiver Carolina
Advies
Wij adviseren u bij het regelen van goede zorg. U krijgt de maximale ondersteuning en betaalt nooit te veel.
Het geven van juiste en volledige informatie over de best passende financieringsmogelijkheden schept duidelijkheid en rust. We geven relevant advies zodat u de best mogelijke keuze kunt maken.
“Ook op administratief gebied ben ik tevreden over de aanpak van Home Instead. Ik ben zelf ondernemer en ik vind het belangrijk om inzichtelijk te hebben welke ondersteuning ik kan krijgen voor een X bedrag waarbij rekening wordt gehouden met de indicatie. Bij Home Instead is dit heel duidelijk en transparant.” – Quote van mantelzorger Peter Wezenbeek
Stap extra
Wij komen niet alleen voor zorg, we komen voor ú. Elke dag gaan we verder waar anderen stoppen, omdat juist de kleine dingen het leven kleur geven.
We geloven dat een proactieve benadering en interactie met de klant onmisbaar zijn binnen onze werkwijze. Onze CAREGivers werken vanuit het hart om goede en fijne ondersteuning te bieden. Door persoonlijke aandacht en met vestigingen door heel het land zijn we altijd dichtbij.
“De ruimte die ik krijg binnen Home Instead Waterland maakt dat ik veel meer voldoening uit mijn werk haal. Je voelt dat je een stapje extra kunt zetten. Een stapje extra die de klant zo erg verdient! Na het douchen trek ik bijvoorbeeld niet zomaar iets uit de kast. Integendeel we bekijken samen wat meneer of mevrouw die dag graag wil dragen. Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar vanuit mijn eigen ervaring weet ik dat dit niet overal het geval is. Dat ik deze ondersteuning op deze manier mag geven, vind ik daarom extra waardevol. Het gaat niet alleen om de praktische zaken. We houden ook echt rekening met het menselijke aspect.” – Quote van CAREGiver Carolina
Gerelateerde berichten
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.