Tevreden klanten dragen bij aan werkplezier in de zorg thuis
Met een 8.7 waarderen senioren en mantelzorgers de zorg thuis van Home Instead Thuisservice. Maar liefst 97% van hen beveelt de organisatie aan bij vrienden en bekenden.
De onderscheidende resultaten zijn gebaseerd op het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek, dat is uitgevoerd door feedbackonderzoeksbureau Starred. Bijna 2.000 senioren en mantelzorgers beoordelen de organisatie met een NPS (Net Promotor Score) van +62. Door deze hoge scores behoort de organisatie tot een selecte groep organisaties, die erin slagen om de verwachtingen van klanten daadwerkelijk te overtreffen. In Nederland beschouwen we een NPS van +40 of hoger als uitzonderlijk, volgens onderzoeksbureau Integron.
Oprechte interesse in welzijn senior en mantelzorger
Specifiek de medewerkers worden hoog aangeprezen. Zowel de CAREGivers (zorgprofessionals) als de medewerkers van de lokale supportteams. De punctualiteit en de betrouwbaarheid worden als zeer waardevol beleefd. Senioren ervaren oprechte aandacht voor hun welzijn door de vaste en vertrouwde medewerkers. Ook de mantelzorgers ervaren een betrokken organisatie die meedenkt en hen ondersteunt.
“Indrukwekkend om te zien dat zoveel klanten ons vertellen hoe blij en tevreden zij zijn met onze CAREGivers en de supportmedewerkers, omdat zij zoveel aandacht hebben voor het welzijn van de klant zelf en van de mantelzorger. En laat dat nou precies het doel van onze dienstverlening zijn, dus daar gaan we ook de komende jaren met volle overtuiging mee door!” aldus Otto Mak, directeur Home Instead Nederland.
Extra werkplezier door tevreden klanten
Home Instead voert jaarlijks zowel een klant- als een medewerkertevredenheidsonderzoek uit. Wederom kan de organisatie een positieve samenhang tussen het werkplezier en de klantbeleving vaststellen. Medewerkers ervaren het als extra motivatie om dagelijks met tevreden senioren en mantelzorgers te werken. Door het enthousiasme van de senioren halen de medewerkers extra voldoening uit het werk. Zorg thuis met betrokkenheid en aandacht is wat Home Instead aan de klant belooft. Dat wordt herkend en erkend door de klanten. Ook de medewerkers geven aan dat deze klantbeloften voor hen waardevol zijn en zeer positief bijdragen aan de intrinsieke motivatie en daadwerkelijk het verschil te maken. Tevreden medewerkers leiden dus tot tevreden klanten en andersom!
“Door de goede zorg van de betrokken CAREGivers kan ik thuis blijven wonen. Wat mijn grote wens is. Dank hiervoor.”
Quote van een klant
Wil jij je ook inzetten als CAREGiver of supportteammedewerker en met tevreden klanten en hun betrokken mantelzorgers werken? En zoek je een betrokken werkgever?
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.